Kycklingsallad till middag och hjortronflarntårta till dessert



Middag idag blev faktiskt en rejäl kylskåpskoll och resulterade i en sallad.
Jag har svarta oliver, fetaost,tomater,rödlök, päron,stekt kyckling,( kryddad med limepeppar)
citronskivor att pressa över och en god dressing som är bara olivolja, vinäger
och persilja.

Att köpa kokböcker med sallader ser jag som ett otroligt spill med pengar.
Man kollar i kylen och tar vad man har helt enkelt.

Däremot dagens dessert kanske kräver ett recept:)




En flarntårta med lättvispad grädde och hjortronsylt:

Till bottnarna: 3 dl havregryn
                     1 dl socker
                     150g smör

blanda ihop ingredienserna och  bred ut i 3 rundlar på
ett bakplåtspapper . grädda i 175 grader ca 15 min
Låt svalna och ta sen en botten i taget och varva med grädde och hjortronsylt.
Ställ in i frysen en stund. Blir lite som en glasstårta.


Nu blir det inga fler inlägg förrän på tis. då jag återkommer med bilder från Påsken och annat ......

Glad Påsk på er!
/ Marianne

Kommentarer
Postat av: Lena

Den desserten fick det att vattnas i munnen. Hjortronsylt är underbart men inte vanligt här i mina trakter. Men det finns.

Hoppas att du får en GLAD PÅSK

KRAMAR

EllendellenLena

2010-04-02 @ 01:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen