Dag 7: Stekt Saganaki med melon, avokado & citronbalsamico



Min Hälsovecka avslutas med en god middag på  stekt Saganaki.
Saganaki är en grekisk ost gjord på getmjölk. Jag tycker den har mer
smak  än halloumi och det blev otroligt gott med citronbalsamico till. Har ni inte testat
detta så tycker jag absolut att ni ska prova.
Jag har fräscha grönsaker till: avokado, melon, majs, blandsallad

Jag har alltså avstått från allt socker, mjölkproduker(komjölk)
Ätit mer regelbundet och alla mellanmål har bestått av frukt.
Har även skippat allt bröd och mat med vetemjöl i.
Framförallt ätit en rejäl frukost då jag gjort gröt hela veckan
förutom dagen med smoothie som var si så där:)
Dragit ner kaffedrickandet till 3 välsmakande koppar / dag

Jag har ätit god mat och inte kännt nåt sug efter godis eller läsk osv.
Anti age-kost och yngre hm...................det har jag inte blivit ;) (tror jag haha...)
och jag är alldeles för förtjust i att göra chokladbakelser och annat  för att
avstå från sånt . Men jag har gått ner i vikt och nog anammat lite nya
vanor i kosten.

För er som är nyfikna är det ju bara att följa min veckomeny;)
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen