Dag 4 middag: Grekisk böngryta



Middagen blev en gryta inspirerad av en rätt jag såg en gång i en
bok om grekisk mat. Jättegott och helvegetariskt. Ät den som den är
eller servera bulgur/ ris till.
Lite salta pinjenötter är gott att strö över och pressad lime:)

Mitt recept: 1 rödlök
                 1 pkt ( go green) Kidney bönor
                 1 pkt blandade bönor ( kidney, vita, borlotti, kikärtor)
                 1 passerade tomater
                 1 pkt havregrädde
                 chiliflakes, svartpeppar, paprikapulver, vitlök( om man vill)
                 lite grillkrydda, limepeppar
Massor med färsk persilja att strö över och lime klyftor

Börja med att fräsa löken i lite olivolja, sedan bönorna, kryddor , passerade tomater
och havregrädden. Låt småputtra en stund och strö sist över persiljan.

Det här räcker gott till 4-5 pers. En sallad till är också gott.



Min frukost dag 5 består av gröt igen:) Jo jag gillar det faktiskt.......bättre än den

supersmoothin jag testade. Lunchen får bli rester av denna goda böngryta.

Fortsättning följer..................ni ska få en lista över topp 20- mat ( enligt anti-age haha....;)

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen